דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך אותו בכלל 

מאת    [ 01/12/2009 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2420 פעמים ]

ישנם שלושה סוגים של עסקים: עסק מצליח, עסק כושל ועסק בהקמה. אני בכוונה לא מדרג את שלבי הביניים לעסק מצליח כי מבחינתי אין כזה דבר, או שאתה מצליח או שאתה נכשל.


 מאסתי בלראות בעלי עסקים שמסתפקים בבינוניות ועובדים שנים על גבי שנים קשה יותר משכירים, מרווחים פחות וקוראים למאבק בהישרדות היום יומית "עסק", לכן בואו נסכם שקיימים 3 סוגי עסקים.


מי מהם לדעתכם צריך יועץ עסקי? האם זה שעוד לא פתח, לא חווה הצלחה או כישלון וצריך לראות את הדרך או שמא בעל העסק הכושל צריך יועץ עסקי כדי שיחלץ אותו מהבור שאליו נכנס.


ראשית כדאי להבהיר מהו יועץ עסקי, אחת הבעיות הגדולות בישראל היא שאין הגדרה ברורה מי יכול לעסוק בייעוץ עסקי, כיום כל בר דעת יכול להדפיס כרטיס ביקור ולקרוא לעצמו יועץ עסקי וזו בעיה בפני עצמה, זהו פתח לשרלטנים שגורמים לבעלי עסקים לפתח דעה שלילית על נושא הייעוץ העסקי ככלל ועל יועצים עסקיים בפרט. על מנת לשפוך מעט אור אציין כי הדרך הפשוטה ביותר עבור כל בעל עסק בכדי לדעת אם יושב לפניו יועץ עסקי ראוי היא פשוט לבדוק את ההצלחות של היועץ או חברת היעוץ. יועצים רבים מסתתרים מאחורי תארים או תעודות, אך כל בעל עסק יודע שכדי לנהל עסק דרושה הרבה יותר מהשכלה פורמאלית. האם מי שיושב מולו הוא בעל ניסיון עסקי? האם הוא ניהל חברות בעצמו? מי הלקוחות שלו ומה היו התוצאות בגין הייעוץ שהם קיבלו ממנו?
במילים פשוטות, יועץ עסקי הוא אדם שרכש ידע וניסיון עסקי ויכול להוכיח יישום מוצלח על מספר רב של עסקים.


מעצם ההגדרה שלעיל ניתן לראות שיועץ עסקי טוב הוא יועץ שמסוגל להביא את העסק שלך למקום טוב יותר מהמקום בו הוא נמצא כיום. זה בעצם מוביל לתשובה לשאלה מי צריך יועץ עסקי, האם אתם מכירים בעל עסק שלא היה רוצה להיות במקום טוב יותר מאיפה שהוא נמצא כיום? האם אתם מכירים בעל עסק שלא היה רוצה לעבוד פחות, להרוויח יותר, להגדיל את העסק, לחסוך בהוצאות? ובכן התשובה ברורה, כל בעל עסק, הנכשל, המצליח וזה שעוד לא פתח צריך יועץ עסקי. נכון, יש לבחור יועץ עסקי שאתה יכול לסמוך עליו שיביא אותך לתוצאה טובה יותר ולא רק יידרוש ממך סכומי עתק.


קיימות רק שתי סיבות שבגינן בעל עסק לא ירצה ייעוץ עסקי:

הראשונה היא המחשבה שהוא אינו צריך עזרה. ישנם מנהלים שחושבים שאף אחד לא יכול לעזור להם או שהם כבר יודעים כל מה שצריך לדעת. ובכן, למנהלים כאלה בהחלט לא ניתן לעזור מאחר ובדיוק כמו שהורה לא יכול ללמד ילד שבטוח שהוא יודע טוב יותר מההורה שלו, כך גם יועץ עסקי לא יוכל ללמד מנהל שחושב שהוא יודע יותר טוב מהיועץ העסקי שלו.
הסיבה השנייה היא מנהל שחווה בעצמו או שמע על בעל עסק שקיבל ייעוץ עסקי לא מקצועי שלא שיפר את תוצאותיו העסקיות ואף גרם לו לעשות טעויות שעלו לו כספים רבים מעבר להוצאה הלא מוצדקת של היועץ העסקי.
כאשר אני פוגש בעל עסק שחווה ייעוץ עסקי גרוע מיועץ עסקי לא מקצועי אני תמיד אומר לו את אותו משפט "האם התחתנת עם האשה הראשונה שפגשת?" (לרוב התשובה היא לא... ) ואז אני מוסיף ואומר שכשאנחנו צעירים אנחנו לא תמיד יודעים מה לחפש ולכן אנחנו עושים טעויות בבחירת האנשים בחיינו, במהלך החיים אנחנו רוכשים ניסיון ולומדים יותר ויותר מי נכון עבורינו.
כפי שנאמר, חכם לומד מניסיונם של אחרים וטיפש לומד מהניסיון של עצמו. אני מקווה שהצלחתי לשפוך אור על הדרך לבחירת יועץ עסקי טוב שיוכל לעזור לכם להשיג תוצאה ולא הוצאה.

בהצלחה אלעד הדר, מנכ"ל Success  ייעוץ ארגוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב